Všeobecné obchodné podmienky
o podrobných pravidlách pre zmluvy medzi spotrebiteľmi, t. j. fyzickými osobami
konajúcimi mimo rámca svojej obchodnej, profesijnej, samostatnej zárobkovej činnosti
alebo podnikateľskej činnosti (kupujúci), a podnikmi (predávajúci)
Vitajte na webovej stránke rosegarden!
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") musíte prijať pri finalizácii
objednávky. VOP tvoria súčasť zmluvy medzi kupujúcim a našou spoločnosťou.
Tieto VOP a uzatváraná zmluva nie sú archivované, uzatvárajú sa len v elektronickej podobe,
nie je možné ich neskôr vyhľadať a neodkazujú na kódex správania.
Ak máte akékoľvek problémy alebo otázky týkajúce sa obsahu týchto VOP, produktov,
webovej stránky, našej spoločnosti alebo údajov o vašom nákupe, kontaktujte nás na
ktoromkoľvek z našich kontaktných údajov. Samozrejme, sme otvorení aj individuálnym
požiadavkám, preto nás neváhajte kontaktovať na ktoromkoľvek z našich kontaktných
údajov!
Údaje o dodávateľovi (predajcovi), kontaktné údaje
Meno: Martin Domonkos, prvovýrobca
Sídlo: 6756 Tiszasziget Kolozsvári utca 24.
Korešpondenčná adresa: 6756 Tiszasziget Kolozsvári utca 24.
Registračné číslo poľnohospodárskej komory: S675600144690
IČO:76289282-1-26
Vydávajúci orgán: Mestský úrad Szeged
Zástupca: Domonkos Martin
Telefónne číslo: +36 -20-419-7566 a +36-20-262-2968
E-mail: info@rosegarden.hu
Internetová stránka: http://www.rosegarden.hu
Číslo účtu: 12067204-00763785-00100005
Údaje poskytovateľa hostingu
Názov poskytovateľa hostingu: Webmotion Kft.
Sídlo poskytovateľa hostingových služieb je: István király utca 7, 6782 Mórahalom.
Elektronický kontakt na poskytovateľa hostingu: hello@webmotion.hu
Úvodné ustanovenia
Na záležitosti neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú najmä
nasledujúce právne predpisy (kogentné ustanovenia príslušných právnych predpisov sa na
zmluvné strany vzťahujú bez osobitného ustanovenia):
• Zákon V z roku 2013 o Občianskom zákonníku (zákon o Občianskom zákonníku)
• Zákon CVIII z roku 2001 o niektorých aspektoch služieb elektronického obchodu a služieb
informačnej spoločnosti
• o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi, nariadenie vlády č.
45/2014 (26.II.)
•Vyhláška č. 19/2014 (29.IV.) Ministerstva poľnohospodárstva, lesníctva, životného
prostredia a vodného hospodárstva o procesných pravidlách vybavovania reklamácií zo
záruky a záručných reklamácií na tovar predaný na základe zmluvy medzi spotrebiteľom a
podnikateľom.
• Zákon CLV z roku 1997 o ochrane spotrebiteľa
Vo veciach neupravených týmito VOP a pre zmluvy uzatvorené medzi Dodávateľom a
Kupujúcim platí maďarské právo a zmluvné strany podliehajú postupom maďarských súdov.
Dodávateľ nemá kódex súkromného označovania podľa zákona XLVII z roku 2008.
Rozsah VOP , zmluva medzi podnikateľom a zákazníkom
Zákazník: používateľ, ktorý (registráciou na Webovej stránke) využíva Službu, objednáva
alebo nakupuje tovar prostredníctvom Webovej stránky.
Tieto VOP sú účinné od 1. apríla 2021 a až do ich zrušenia sa vzťahujú na právne vzťahy
vzniknuté na webovej stránke (http://rosegarden.hu/) a jej subdoménach.
Podnikateľ je oprávnený jednostranne meniť ustanovenia týchto VOP v rámci platného
právneho rámca, pričom tieto zmeny sú účinné odo dňa ich zverejnenia na webovej stránke.
Návštevníci internetovej stránky www.rosegarden.hu, ktorí vstúpia na internetovú stránku
internetového obchodu (registrovaní alebo neregistrovaní Zákazníci internetového
obchodu), prijímajú ustanovenia týchto VOP ako pre nich záväzné.
Zmluvy a VOP, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, sú v maďarskom jazyku a nemajú písomnú
formu (uzatvárajú sa len v elektronickej podobe) a nie sú dodatočne prístupné (Podnikateľ
ich neeviduje).
Obsah výslednej Zmluvy je okrem ustanovení platných všeobecne záväzných právnych
predpisov určený týmito VOP a doplňujúcimi informáciami na Webovej stránke. V súlade s
tým tieto VOP obsahujú práva a povinnosti Kupujúceho a Podnikateľa, podmienky uzavretia
zmluvy, lehoty plnenia, dodacie a platobné podmienky, pravidlá zodpovednosti a podmienky
uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.
Nakupovanie cez internet je typom zmluvy uzavretej na diaľku, t. j. zmluva sa uzatvára bez
súčasnej prítomnosti Podnikateľa ako Predávajúceho a Kupujúceho. Kupujúci si vybraný
produkt objednáva virtuálne, kliknutím na produkt alebo e-mailom, v internetovom obchode
(označovanom aj ako webshop, internetový obchod), ktorý prevádzkuje Podnikateľ
(Predávajúci).
Proces "virtuálneho nakupovania" zahŕňa
- prezeranie katalógu tovaru zobrazeného na webovej stránke,
- výber produktov a ich pridanie do nákupného košíka,
- aktualizáciu a vymazanie obsahu košíka,
- výber podmienok plnenia a doručenia,
- platbu pri pokladni,
- odoslanie objednávky a
- potvrdenie objednávky od poskytovateľa služieb.
Samozrejme, zmluvy uzavreté medzi týmito vzdialenými stranami (dodávateľom a
zákazníkom) budú platné, pretože právo Európskej únie aj maďarské právo považuje zmluvy
uzavreté online za platné, takže zmluvy uzavreté týmto spôsobom budú mať rovnaké právne
dôsledky ako zmluvy uzavreté tradičným spôsobom (písomne alebo ústne).
Sortiment produktov, ktoré je možné zakúpiť
Produkty uvedené v skupinách produktov zobrazených na webovej stránke
www.rosegarden.hu si môžete objednať alebo zakúpiť online
Ceny zobrazené pri produktoch sú v HUF a zahŕňajú DPH podľa zákona. Nezahŕňajú poplatky
za doručenie, ktoré sa účtujú osobitne, ako je uvedené na webovej stránke a podrobne
popísané nižšie.
Podnikateľ v internetovom obchode zobrazuje tieto informácie o produktoch: názov
produktu, hmotnosť, popis a produkty sú zobrazené na fotografii (fotografiách), ktoré sa
vzhľadom na ich povahu môžu líšiť od vzhľadu skutočného produktu. Informácie o dodaní sa
zobrazujú pri všetkých produktoch, keďže vzhľadom na povahu produktov (napr. obdobie
výsadby) sú niektoré produkty v danom čase k dispozícii len na predbežnú objednávku. Inak
sa pri cene produktu vždy uvádza, či je produkt "Dostupný - na sklade" alebo "Vypredaný -
nie je na sklade" alebo "K dispozícii na predobjednávku".
Podnikateľ vždy poskytne návod na manipuláciu s produktom, a preto nezodpovedá za
prípadné škody vzniknuté v dôsledku iného postupu alebo manipulácie, ako je uvedené v
návode (napr. nesprávne zasadenie).
Postup pri objednávaní
Kliknutím na kategórie produktov na webovej stránke si vyberte požadovaný sortiment a
jednotlivé produkty v rámci neho. (Akékoľvek príslušenstvo alebo dekoratívne prvky, ktoré sa
môžu objaviť na fotografiách produktov, nie sú súčasťou produktu, pokiaľ nie sú výslovne
zvýraznené v popise produktu.) Ak je v danej kategórii príliš veľa produktov na to, aby sa
zmestili na jednu stránku, môžete prechádzať cez čísla pod produktmi a nájsť ďalšie produkty
v rovnakej kategórii.
(Ak nemôžete nájsť produkt, stačí zadať hľadaný výraz do vyhľadávacieho poľa v hornej
(strednej) časti stránky a ak sa produkt zhoduje so zadaným výrazom, zobrazí sa.)
Do políčka vedľa položky "Pridať do košíka" zadajte počet položiek, ktoré chcete z daného
produktu objednať, a kliknutím na tlačidlo "Pridať do košíka" pridajte produkt do košíka.
Následne sa zobrazí okno, v ktorom si môžete kliknutím na ikonu "Zobraziť košík" prezrieť
celý obsah košíka.
V tomto okamihu môžete zmeniť položky v nákupnom košíku, t. j. množstvo, ktoré chcete
objednať, alebo môžete položku či dokonca celý obsah košíka vymazať.
Keď ste si prezreli svoju objednávku a chcete si objednať položku (položky) v košíku, kliknite
na tlačidlo "Pokladňa". Na stránke sa zobrazí nasledujúce okno:
1. Fakturačná adresa
2. Spôsob dopravy
3. Spôsob platby
4. Zhrnutie
Ak kupujúci nie je registrovaným používateľom, musí na príslušnom mieste zadať svoje údaje
pre dopravu a fakturáciu! Ak je Kupujúci už registrovaný, údaje sa vyplnia automaticky.
Zákazník potom musí vybrať spôsob doručenia tovaru, ktorým je v tomto prípade kuriér
GLS. Produkty objednané na stránke www.rosegarden.hu doručuje výhradne spoločnosť
GLS. Počas procesu objednávania musí Zákazník túto skutočnosť uviesť v časti "Spôsob
doručenia", ktorým je v prípade našej spoločnosti výlučne kuriér GLS.
Naše zásielky na dobierku a zásielky na prevod sú tiež doručované kuriérom GLS za hrubý
poplatok 2500,- HUF, t. j. dvetisícpäťsto forintov. /Ak si objednáte zásielku na dobierku,
budete musieť zaplatiť ďalší poplatok vo výške 500,- HUF k poplatku za doručenie vo výške
2500,- HUF. Doručenie sa uskutoční do 24 hodín od prevzatia zásielky kuriérom - v
pracovných dňoch - a kuriér bude informovať zákazníka SMS správou ráno v deň doručenia
alebo telefonicky pred očakávaným príchodom. Kuriér GLS sa pokúsi doručiť zásielku
dvakrát. Ak je prvý pokus o doručenie neúspešný, spoločnosť GLS vás bude informovať o
príchode zásielky a pokuse o doručenie a pokúsi sa zásielku doručiť znova nasledujúci
pracovný deň.
Tovar je samozrejme možné prevziať aj osobne v našom sídle na adrese 6756 Tiszasziget
Kolozsvári u 24.
Po vyplnení spôsobu doručenia produktu si zákazník môže vybrať z dostupných spôsobov
platby, či chce zaplatiť dobierkou alebo bankovým prevodom (na číslo účtu dodávateľa,
ktoré je uvedené aj na webovej stránke: 12067204-00763785-00100005) alebo
prostredníctvom systému Barion, a tu môže uviesť aj potrebné fakturačné údaje.
Platba prostredníctvom systému Barion: zákazník môže vykonať platbu aj prostredníctvom
platobného systému Barion.
Barion je elektronická platobná služba, ktorá umožňuje pohodlnú a bezpečnú platbu
kreditnou kartou alebo s vopred dobíjaným kreditom v našom internetovom obchode.
Poskytovateľ služby Barion Payment Zrt je pod dohľadom Maďarskej národnej banky, číslo
jeho licencie je H-EN-I-1064/2013.
Počas procesu objednávania na našej webovej stránke, keď sa dostanete na stránku s
platbou - ak ste si vybrali platbu prostredníctvom systému Barion - poskytovateľ služby vás
presmeruje na zabezpečenú stránku Barion, ktorú môžete používať v maďarskom jazyku.
Registrácia a používanie peňaženky Barion je bezplatné. Na platbu kreditnou kartou sa
nemusíte registrovať, stačí zadať číslo kreditnej karty, dátum platnosti a CVC kód na zadnej
strane, ako aj platnú e-mailovú adresu. ak sa však zaregistrujete, na žiadnom predajnom
mieste Barion už nemusíte zadávať číslo karty, stačí zadať e-mailovú adresu a heslo na
platbu.
Pri platbe môžete používať:
-vašu kartu Mastercard alebo Maestro.
-Visa alebo Electron
- kartu Amex
Ak nemáte kreditnú kartu, môžete na platbu použiť vopred dobíjaný kredit na karte Barion,
ktorý môžete doplniť bankovým prevodom alebo vkladom v hotovosti. V tomto prípade
môžete platiť zadaním svojej e-mailovej adresy a hesla.
Upozorňujeme, že poskytovateľ finančných služieb dostane iba údaje o karte, ktoré zákazník
poskytol na platobnú transakciu na platobnej stránke so šifrovaním SSL. Pri platbách kartou
musí internetový prehliadač Zákazníka podporovať šifrovanie SSL. Náš internetový obchod
dostáva iba informácie o výsledku transakcie, údaje o karte nám nie sú poskytnuté!
Zaplatená suma bude okamžite zablokovaná na účte Zákazníka. Svoje nákupy môžete
sledovať pomocou aplikácií Barion, na webe alebo v mobile. Pred vykonaním platby sa vždy
uistite, že ste zadali údaje o svojej kreditnej karte alebo heslo na zabezpečenom serveri
spoločnosti Barion. Váš prehliadač sa zafarbí na zeleno, ak platbu a vlastníka platobnej
stránky identifikujete ako spoločnosť Barion Payment Inc [SK] (viac informácií na
www.barion.com).
Kroky na zaplatenie pomocou služby Barion:
Pri platbe s Barion vyberte produkt(y) a pridajte ich do nákupného košíka, potom pri
pokladni vyberte príslušný spôsob doručenia a pri spôsobe platby vyberte Barion. Po výbere
požadovanej možnosti vyberte spôsob platby a možnosť "Vyberte položku, za ktorú chcete
zaplatiť", potom kliknite na "Dokončiť objednávku" po akceptovaní zmluvných podmienok a
zásad ochrany osobných údajov!
Platba kreditnou kartou:
Tento spôsob platby je dostupný pre každého, kto má debetnú alebo kreditnú kartu
Mastercard, Maestro, Visa, Electron alebo Amex, ktorá je vhodná na platbu online. Na platbu
potrebujete údaje o karte a e-mailovú adresu. Na platbu nie je potrebná registrácia Barion,
ale VOP musia byť v každom prípade akceptované!
Platba peňaženkou Barion:
Platba "uloženou" kreditnou kartou: tento spôsob platby je dostupný pre každého, kto má
kreditnú kartu Mastercard, Maestro, Visa, Electron alebo Amex, ktorá je oprávnená na online
platby, kreditnú kartu a platnú registráciu Barion. Údaje o karte potrebné na platbu sú
uložené na zabezpečenom serveri spoločnosti Barion a na platbu je potrebná e-mailová
adresa a heslo. V jednej peňaženke Barion môžete mať viac ako jednu kreditnú kartu.
Platba s vopred dobitým kreditom Barion.
Tento spôsob platby je k dispozícii každému, kto má platnú registráciu Barion (a nemá
kreditnú kartu). Vyžaduje sa len e-mailová adresa a heslo.
Ako posledný bod sa zákazníkovi zobrazí "Zhrnutie objednávky", ktoré po preštudovaní - ak
zákazník považuje všetky informácie za správne - môže odoslať spoločnosti kliknutím na
tlačidlo "ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU". Kliknutím na toto tlačidlo Zákazník potvrdzuje, že jeho
nákup podlieha platbe! Pred kliknutím na tlačidlo "Dokončiť objednávku" je potrebné
kliknúť na malé políčko pred "Súhlasím so všeobecnými obchodnými podmienkami", taktiež
je potrebné akceptovať malé políčko pred "Zásadami ochrany osobných údajov", čím
Zákazník akceptuje Zásady ochrany osobných údajov, až potom je možné objednávku
dokončiť.
Ak zákazník už odoslal a potvrdil svoju objednávku a chce ju z akéhokoľvek dôvodu zmeniť,
mal by bezodkladne kontaktovať dodávateľa (krátkou správou) e-mailom alebo telefonicky a
oznámiť mu zmeny, ktoré chce v objednávke vykonať.
Celková splatná suma zahŕňa všetky náklady. Faktúra je súčasťou balíka.
Ak sa produkt(y) objednaný(é) kupujúcim po zaplatení poplatku za dodanie, ktorý je kupujúci
povinný zaplatiť podľa podmienok tejto zmluvy, vráti(ú) predávajúcemu z akéhokoľvek
dôvodu, poplatok za dodanie bude nasledovný:
- Ak Kupujúci požiada o výmenu z dôvodu, ktorý nemôže ovplyvniť: Predávajúci je povinný
uhradiť poplatok za opätovné doručenie.
- Ak Predávajúci omylom poslal Kupujúcemu nesprávny produkt (produkty), ktorý si Kupujúci
vybral a objednal, Predávajúci uhradí aj poplatky za doručenie a vrátenie.
Ak si to Kupujúci rozmyslí a uprednostní kúpu iného produktu: V prípade, že si Kupujúci
rozmyslí kúpu iného produktu, Predávajúci ho vráti:
- Ak Predávajúci ešte balík neodoslal, Predávajúci produkt vymení.
- Ak Predávajúci už balík odoslal, Kupujúci hradí všetky poplatky za doručenie (za balík).
Vo všetkých prípadoch zašleme potvrdzujúcu ponuku e-mailom, ak nedostanete e-mail s
potvrdzujúcou ponukou, dajte nám prosím čo najskôr vedieť.
Ponuka Predajcu zahŕňa:
- Údaje o zákazníkovi (meno, e-mailová adresa, telefónne číslo)
- označenie produktov
- cena produktov
- dátum, ku ktorému sme viazaní ponukou (najmä či si kupujúci objednal produkt, ktorý je na
sklade alebo je k dispozícii na predobjednávku)
- miesto odberu, spôsob platby a splatnú sumu
- finalizácia objednávky
- Všeobecné obchodné podmienky
- Zásady ochrany údajov a súkromia
- vzor odstúpenia
- Odkaz na platformu na riešenie sporov online: http://ec.europa.eu/odr
Oprava chýb pri zadávaní údajov: Podnikateľ zabezpečí, aby používateľ mohol identifikovať
a opraviť chyby pri zadávaní údajov vhodnými, účinnými a dostupnými technickými
prostriedkami pred odoslaním svojej objednávky elektronicky. Používateľ sa tak bude môcť
vždy vrátiť do predchádzajúcej fázy pred ukončením procesu objednávky, kde môže opraviť
zadané údaje. Ak používateľ túto možnosť nemá, jeho objednávka nepredstavuje ako
zmluvné vyhlásenie.
Spracovanie objednávok, vytváranie zmlúv
Ak Podnikateľnepotvrdí ponuku Zákazníka do 48 hodín v súlade s týmito všeobecnými
podmienkami, ste zbavený povinnosti predložiť ponuku. Objednávku môžete podať
kedykoľvek. Podnikateľ potvrdí vašu ponuku e-mailom najneskôr v pracovný deň nasledujúci
po dni odoslania vašej ponuky. Zmluva je uzavretá okamihom prijatia vašej ponuky
Podnikateľom.
Základné charakteristiky predmetu zmluvy
Dátumom objednávky daného produktu je dátum, kedy zákazník odošle svoju objednávku
spoločnosti prostredníctvom internetového obchodu. Objednávka nadobúda platnosť, ak ju
Spoločnosť potvrdí e-mailom alebo telefonicky do 48 hodín od odoslania objednávky.
Automatické potvrdenie zaslané systémom obchodu nie je rovnocenné s vyššie uvedeným
potvrdením! Objednávka a jej potvrdenie sa považujú za doručené Spoločnosti alebo
Zákazníkovi v okamihu, keď sú mu sprístupnené. Spoločnosť vylučuje svoju zodpovednosť za
potvrdenie, ak potvrdenie nedorazí včas, pretože Zákazník pri registrácii zadal nesprávnu e-
mailovú adresu alebo je úložný priestor jeho účtu zaplnený alebo nemôže prijímať správy,
napr. z dôvodu nastavenia.
V prípade chýb alebo opomenutí v produktoch alebo cenách v internetovom obchode si
Spoločnosť vyhradzuje právo na ich opravu. V takom prípade Spoločnosť informuje zákazníka
o nových údajoch a informáciách bezodkladne po zistení alebo oprave chyby. Zákazník
potom môže objednávku ešte raz potvrdiť alebo môže ktorákoľvek zo strán odstúpiť od
zmluvy.
Doručenie domov kuriérom
Naše zásielky na dobierku a vopred zaplatené zásielky doručuje kuriér GLS za hrubý poplatok
2500,- HUF, t.j. dvetisícpäťsto forintov. /Ak si objednáte doručenie na dobierku, budete
musieť zaplatiť ďalší poplatok vo výške 500,- HUF k poplatku za doručenie 2500,- HUF.
Produkty objednané z www.rosegarden.hu doručuje výhradne spoločnosť GLS. Pri zadávaní
objednávky musí zákazník túto skutočnosť uviesť v časti "Spôsob doručenia", čo v prípade
našej spoločnosti znamená výlučne kuriérsku spoločnosť GLS.
Doručenie sa uskutoční do 24 hodín od vyzdvihnutia kuriérom - v pracovných dňoch - a
kuriér bude zákazníka informovať SMS správou ráno v deň doručenia alebo telefonicky pred
očakávaným príchodom.
Kuriér GLS sa pokúsi doručiť zásielku dvakrát. Ak je prvý pokus o doručenie neúspešný,
spoločnosť GLS vás bude informovať o príchode zásielky a pokuse o doručenie a pokúsi sa
zásielku doručiť znova nasledujúci pracovný deň.
Všeobecná lehota na doručenie objednávky je maximálne 30 dní od dátumu potvrdenia
objednávky. Tento termín dodania je orientačný a o akejkoľvek odchýlke od neho budete
informovaní e-mailom. Zákazník je povinný skontrolovať zásielku pred kuriérom pri doručení.
V prípade poškodenia obalu alebo produktu je kupujúci povinný požiadať kuriéra o spísanie
protokolu a v prípade poškodenia nie je kuriér povinný zásielku prevziať. Spoločnosť nebude
akceptovať žiadne následné reklamácie bez vyhotovenia protokolu! Balíky sa doručujú v
pracovných dňoch v čase od 8.00 do 17.00 hod.
Právo na odstúpenie od zmluvy
V súlade s ustanoveniami smernice Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ a nariadenia
vlády č. 45/2014 (26.II.26.) o podrobných pravidlách pre zmluvy medzi spotrebiteľmi a
podnikateľmi môže zákazník odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia objednaného
produktu bez uvedenia dôvodu, a to prostredníctvom "vzorového oznámenia o odstúpení od
zmluvy" na webovej stránke alebo iným jasným vyhlásením v tomto zmysle. V prípade
neposkytnutia informácií podľa tohto bodu je používateľ oprávnený uplatniť svoje právo na
odstúpenie od zmluvy do uplynutia 12 mesiacov.
Informácie o odstúpení
Právo na odstúpenie od zmluvy:
Máte 14 dní na odstúpenie od tejto zmluvy bez udania dôvodu.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní.
- V prípade dodania tovaru: "uplynie 14 dní odo dňa, keď vy alebo vami určená tretia strana,
ktorá nie je dopravcom, prevezme tovar";
- v prípade dodávky viacerých produktov: "uplynie 14 dní odo dňa, keď vy alebo vami určená
tretia strana, ktorá nie je dopravcom, prevezme posledný produkt".
- v prípade zásielky produktu pozostávajúcej z viacerých zásielok alebo položiek: "v deň, keď
vy alebo vami určená tretia strana, ktorá nie je dopravcom, prevezme poslednú zásielku
alebo položku".
- v prípade pravidelnej dodávke produktu v rámci určitého obdobia: "uplynie 14 dní odo dňa,
keď vy alebo vami určená tretia strana, ktorá nie je dopravcom, prevezme prvý produkt."
Ak chcete uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, musíte zaslať jasné vyhlásenie o
svojom úmysle odstúpiť od zmluvy (napríklad poštou alebo elektronickou poštou) na adresu:
Meno: Domonkos Martin
Sídlo: 6756 Tiszasziget Kolozsvári utca 24.
Zástupca: Domonkos Martin
Telefónne číslo: +36 -20-419-7566 a +36-20-262-2968
e-mail: info@rosegarden.hu
Internetová stránka: http://www.rosegarden.hu
Na tento účel môžete použiť aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je priložený
nižšie.
Svoje právo na odstúpenie od zmluvy uplatníte včas, ak zašlete oznámenie o odstúpení od
zmluvy pred uplynutím vyššie uvedenej lehoty.
Právne účinky odstúpenia/odstúpenia od zmluvy: Ak odstúpite od tejto zmluvy,
bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od doručenia vášho vyhlásenia o odstúpení od
zmluvy, vám vrátime všetky náhrady, ktoré ste nám poskytli, vrátane nákladov na dopravu
(okrem dodatočné náklady vzniknuté v dôsledku toho, že ste si zvolili iný spôsob dopravy,
ako je najlacnejší štandardný spôsob dopravy, ktorý ponúkame.) Počas vrátenia peňazí
použijeme rovnaký spôsob platby, aký sme použili pri pôvodnej transakcii, pokiaľ výslovne
neudelíte súhlas na použitie iného spôsobu dopravy. spôsob platby; v dôsledku uplatnenia
tohto spôsobu vrátenia peňazí vám nevzniknú žiadne ďalšie náklady. "Môžeme zadržať
vrátenie peňazí, kým nedostaneme produkt späť alebo kým nepreukážete, že ste ho vrátili:
treba vziať do úvahy skorší z dvoch dátumov."
„Produkt ste povinní nám vrátiť alebo odovzdať bez zbytočného odkladu, najneskôr však do
14 dní odo dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak
produkt odošlete pred uplynutím 14-dňovej lehoty.“;
"Priame náklady na vrátenie produktu znášate vy."./1.sz. príloha k 45/2014. (II.26.)
Nariadenie vlády/
Kupujúci musí dbať najmä na zamýšľané použitie produktu, pretože Kupujúci zodpovedá za
náhradu škôd vzniknutých nesprávnym používaním! Spoločnosť do 14 dní od vrátenia
produktu vráti cenu produktu spolu s nákladmi na doručenie spôsobom platby použitým pri
pôvodnej transakcii – pokiaľ Kupujúci výslovne nesúhlasí s použitím iného spôsobu platby.
Vzor prehlásenia o odstúpení
(vyplňte a vráťte len v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy)
Adresát: Meno: Domonkos Martin Kancelária: 6756 Tiszasziget Kolozsvári utca 24.
Ja/my, nižšie podpísaný, vyhlasujem, že uplatňujem svoje právo na odstúpenie od zmluvy v
súvislosti so zmluvou o predaji nasledujúcich
produktov:_______________________________
Dátum uzavretia zmluvy / dátum prijatia:________________________________
Meno spotrebiteľa (spotrebiteľov):
________________________________________________
Adresa spotrebiteľa (spotrebiteľov):
________________________________________________
Dátum: _____________________ Podpis spotrebiteľa (spotrebiteľov):
____________________
Záruka na príslušenstvo, záruka na produkt a záruka ako právne následky chybného
plnenia
Zákon V z roku 2013 je (nový) Občiansky zákonník (Ptk.) 6:157. Podľa hlavného pravidla o
vadnom plnení plní oprávnený (predávajúci) vadne, ak služba v čase plnenia nezodpovedá
kvalitatívnym požiadavkám ustanoveným zmluvou alebo právnymi predpismi. Oprávnený
neplní nesprávne, ak nositeľ práva v čase uzatvárania zmluvy o chybe vedel alebo o chybe v
čase uzatvárania zmluvy vedieť mal. Dôležitým pravidlom je, že v zmluve medzi
spotrebiteľom a podnikateľom je ustanovenie, ktoré sa odchyľuje od ustanovení príslušnej
právnej kapitoly o doplnkovej záruke a záruke v neprospech spotrebiteľa, neplatné.
Občianskeho zákonníka pozná pojem ochrana chybného plnenia, čo znamená, že v prípade
zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom je potrebné vychádzať z toho, kým sa
nepreukáže opak, že spotrebiteľom uznaná vada existovala už v čase plnenia do šiestich
mesiacov plnenia, ak táto domnienka nevyplýva z povahy veci alebo sa nezlučuje s povahou
chyby. V praxi to všetko znamená, že v prípade chyby zistenej do šiestich mesiacov nesie
spoločnosť.
Záruka znamená, že kto prevezme záruku za plnenie zmluvy alebo je povinný poskytnúť
záruku na základe zákona, je povinný v záručnej dobe zaplatiť za chybné plnenie podľa
podmienok ustanovených v právnom vyhlásení alebo v právnych predpisoch, ktoré vytvárajú
záruka. V prípade reklamácie kvality vzniknutej v záručnej dobe sa oprávnený (predajca
produktu) zbaví zodpovednosti len vtedy, ak preukáže, že príčina vady vznikla po plnení,
spravidla v dôsledku nesprávneho používania alebo zaobchádzania s produktom
spotrebiteľom. . Existujú dva druhy záruky: tá vychádzajúca z legislatívy, tzv povinnej záruky,
a na základe dohody zmluvných strán tzv zmluvná záruka.
Na produkty nášho internetového obchodu neponúkame zmluvnú záruku a na naše produkty
sa nevzťahuje zákonná povinná záruka.
Záruka na príslušenstvo v podstate znamená, že bez ohľadu na predaj akéhokoľvek produktu
je oprávnený (predajca produktu) zodpovedný za záruku na príslušenstvo za chybu produktu
(presnejšie za chybu, ktorá sa vyskytne v dôsledku už existujúcej chyby). v produkte v čase
nákupu). V kúpnych zmluvách sa zodpovednosť strany v postavení predávajúceho zakladá
len na chybe výrobku, ktorej príčina je prítomná na výrobku už v čase nákupu, ale ešte nie je
rozpoznateľná (preto je nazývaná skrytá alebo výrobná vada). Záručná zodpovednosť
predávajúceho za príslušenstvo je objektívna. , to znamená, že je nezávislá od toho, či vedel
alebo nevedel, že predal výrobok s vadou (presnejšie vadami) alebo nie, takže dobrá fide
predávajúci zodpovedá kupujúcemu aj za chybné plnenie. (Zlomyseľnosť je relevantná
okolnosť z hľadiska overenia potenciálneho nároku kupujúceho na kompenzáciu.)
Nový občiansky zákonník zaviedol pojem záruka na výrobok, čo znamená, že v prípade vady
hnuteľnej veci (t.j. výrobku), ktorú spoločnosť predáva spotrebiteľovi, môže spotrebiteľ
požadovať od výrobcu odstránenie vady výrobku, alebo - ak oprava je vykonaná v primeranej
lehote, v záujme spotrebiteľa to nie je možné bez poškodenia - výmena produktu.
45/2014. (II.26.) Podrobné informácie o záruke na príslušenstvo a záruke na výrobok podľa
prílohy č. 3 nariadenia vlády:
1. Záruka na príslušenstvo
V akom prípade môžete uplatniť svoje právo na záruku na príslušenstvo?
V prípade chybného plnenia zo strany Dodávateľa Domonkos Martin (Predávajúci) môžete u
spoločnosti uplatniť záručný nárok v súlade s pravidlami Občianskeho zákonníka.
Na aké práva máte nárok na základe vašej záručnej reklamácie?
Podľa vlastného výberu môžete využiť nasledujúce záručné nároky na príslušenstvo:
Môžete požiadať o opravu alebo výmenu, pokiaľ nie je splnenie vami zvolenej požiadavky
nemožné alebo by pre spoločnosť znamenalo neúmerné dodatočné náklady v porovnaní s
plnením inej požiadavky. Ak ste nepožiadali alebo nemohli požiadať o opravu alebo výmenu,
môžete požiadať o úmerné zníženie náhrady alebo môžete závadu opraviť na náklady
spoločnosti, prípadne ju dať opraviť niekomu inému alebo - v posl. prípad - od zmluvy
môžete aj odstúpiť.
Z vami zvoleného práva záruky na príslušenstvo môžete preniesť na iných, ale budete znášať
náklady na prevod, pokiaľ to nebolo opodstatnené alebo ak spoločnosť neuviedla dôvod.
Aká je lehota na uplatnenie záručného nároku?
Chybu ste povinný nahlásiť ihneď po jej zistení, najneskôr však do dvoch mesiacov od
zistenia chyby. Zároveň by som Vás chcel upozorniť na skutočnosť, že po uplynutí dvojročnej
premlčacej doby od ukončenia zmluvy si už nemôžete uplatniť svoje práva zo záruky na
príslušenstvo.
Proti komu môžete uplatniť svoj nárok na záruku na príslušenstvo?
Svoj nárok na záruku si môžete uplatniť voči spoločnosti.
Aké ďalšie podmienky existujú na uplatnenie práv zo záruky na príslušenstvo?
Do šiestich mesiacov od dátumu dodania nie je žiadna iná podmienka pre uznanie vašej
reklamácie na príslušenstvo okrem nahlásenia chyby, ak preukážete, že výrobok alebo službu
poskytla spoločnosť Domonkos Martin. Po uplynutí šiestich mesiacov od plnenia ste však už
povinný preukázať, že Vami uznaná vada existovala už v čase plnenia.
2. Záruka na produkt
V akom prípade môžete uplatniť svoju záruku na produkt?
V prípade vady hnuteľnej veci (výrobku) si môžete podľa vlastného výberu uplatniť svoje
právo definované v bode 1. alebo reklamáciu výrobku.
Aké práva máte na základe záručného nároku na výrobok?
Ako reklamáciu produktu môžete požadovať iba opravu alebo výmenu chybného produktu.
V akom prípade sa výrobok považuje za chybný?
Výrobok je chybný, ak nespĺňa kvalitatívne požiadavky platné v čase uvedenia na trh alebo ak
nemá vlastnosti opísané výrobcom.
Aká je lehota na uplatnenie záruky na výrobok?
Svoj nárok na záruku na výrobok si môžete uplatniť do dvoch rokov od uvedenia výrobku na
trh výrobcom. Po tomto termíne toto právo stratíte.
Voči komu a za akých ďalších podmienok môžete uplatniť svoj nárok na záruku na výrobok?
Svoj nárok na záruku na produkt môžete uplatniť len voči výrobcovi alebo distribútorovi
hnuteľnej veci. V prípade reklamácie produktu musíte preukázať vadu produktu.
V akých prípadoch je výrobca (distribútor) oslobodený od záručných povinností na výrobok?
Výrobca (distribútor) je oslobodený od záručnej povinnosti len vtedy, ak dokáže, že:
- výrobok nebol vyrobený alebo uvedený na trh v rámci svojej podnikateľskej činnosti, príp
- podľa stavu vedy a techniky nebola vada v čase uvedenia na trh rozpoznateľná resp.
- chyba výrobku vyplýva z uplatnenia právnych predpisov alebo záväzných úradných
predpisov.
Stačí, ak výrobca (distribútor) preukáže jeden dôvod na oslobodenie.
Upozorňujeme, že z dôvodu rovnakej závady nemôžete uplatniť nárok na záruku na
príslušenstvo a na výrobok súčasne, a to paralelne. Ak je však váš nárok na záruku na
výrobok úspešne uplatnený, môžete si uplatniť nárok na záruku na príslušenstvo na
vymenený výrobok alebo opravený diel u výrobcu.
Iné ustanovenia
Pre splnenie svojich povinností je podnikateľ oprávnený využiť spolupracovníka, za ktorého
protiprávne správanie nesie plnú zodpovednosť.
Ak sa ktorákoľvek časť Všeobecných obchodných podmienok stane neplatnou, nezákonnou
alebo nevymožiteľnou, nemá to vplyv na platnosť, zákonnosť a vymáhateľnosť zvyšných
častí.
Ak si podnikateľ svoje právo podľa tohto dokumentu neuplatní, neuplatnenie práva
nemožno považovať za vzdanie sa daného práva. Vzdanie sa akéhokoľvek práva je platné len
vtedy, ak je výslovne uvedené v písomnej forme. Skutočnosť, že Spoločnosť pri jednej
príležitosti striktne nedodrží podstatnú podmienku alebo klauzulu obsiahnutú vo
Všeobecných obchodných podmienkach, neznamená, že sa vzdáva toho, že bude následne
trvať na dôslednom dodržiavaní danej podmienky alebo klauzuly.
Postup a pravidlá vybavovania reklamácií
Predávajúci a Kupujúci sa snažia urovnať svoje spory priateľskou cestou.
www.rosegarden.hu. Internetový obchod chce všetky objednávky vybaviť kvalitne, k úplnej
spokojnosti zákazníka. Ak má však kupujúci reklamáciu zmluvy alebo jej plnenia, predávajúci
ju môže nahlásiť e-mailom alebo poštou .( Domonkos Martin Podnikateľ., Sídlo: 6756
Tiszasziget Kolozsvári utca 24. Korešpondenčná adresa: 6756 Tiszasziget Kolozsvári utca 24.
Telefónne číslo: +36 -20-419-7566 a +36-20-262-2968 e-mail: info@rosegarden.hu web:
http://www.rosegarden.hu )
Podanie sťažnosti orgánom na SOI.
Ak spotrebiteľ spozoruje porušenie svojich spotrebiteľských práv, je oprávnený podať
sťažnosť na príslušný orgán na ochranu spotrebiteľa podľa miesta bydliska. Po vyhodnotení
sťažnosti orgán rozhodne o priebehu konania o ochrane spotrebiteľa. /Úradné úlohy prvého
stupňa na ochranu spotrebiteľa vykonávajú okresné úrady príslušné podľa miesta bydliska
spotrebiteľa, ich zoznam nájdete tu: http://jarasinfo.gov.hu//
Úrad vlády Čongrádsky samosprávny kraj Odbor technických licencií a ochrany
spotrebiteľa, Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 6728 Szeged, Kereskedő köz 3-5. Poštová
adresa: 6701 Szeged, PO: 542.
Telefónne číslo: +36 62 680530 Fax: +36 62 680531 E-mail:
beyazzatovedelem@csongrad.gov.hu
Ak Používateľ služby podá ústnu sťažnosť Poskytovateľovi služby: Ústna sťažnosť musí byť
bezodkladne prešetrená a v prípade potreby opravená. Ak Užívateľ služby nesúhlasí s
vybavením reklamácie, alebo okamžité prešetrenie reklamácie nie je možné, Poskytovateľ
služby je povinný reklamáciu a jej stanovisko k nej bezodkladne zaznamenať a jej kópiu
a) v prípade osobne podanej ústnej reklamácie je užívateľ služby povinný ju odovzdať na
mieste,
b) v prípade ústnej sťažnosti komunikovanej telefonicky alebo prostredníctvom iných
elektronických komunikačných služieb zaslať užívateľovi Služby najneskôr - do 30 dní -
súčasne s vecnou odpoveďou,
a v ostatných prípadoch je povinný pri písomnej reklamácii postupovať tak, ako je popísané
nižšie.
Ústnej reklamácii oznámenej telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej komunikačnej
služby musí Poskytovateľ služby prideliť jedinečné identifikačné číslo.
Záznam o reklamácii musí obsahovať:
a) Meno a adresa užívateľa služby,
b) miesto, čas a spôsob uplatnenia reklamácie,
c) podrobný popis sťažnosti užívateľa Služby, zoznam dokladov, dokladov a iných dôkazov
predložených zákazníkom,
d) vyjadrenie poskytovateľa služieb k jeho stanovisku k sťažnosti spotrebiteľa, ak možno
sťažnosť bezodkladne prešetriť,
e) podpis osoby, ktorá zápisnicu vyhotovuje, a – s výnimkou ústnych sťažností oznámených
telefonicky alebo inými elektronickými komunikačnými službami – užívateľa Služby,
f) miesto a čas vyhotovenia zápisnice,
g) v prípade ústnej sťažnosti komunikovanej telefonicky alebo prostredníctvom iných
elektronických komunikačných služieb jedinečné identifikačné číslo sťažnosti.
Ak používateľ Služby podá písomnú sťažnosť:
Ak priamo uplatniteľný právny akt Európskej únie neustanovuje inak, Poskytovateľ služby
musí na písomnú reklamáciu odpovedať písomne do tridsiatich dní od jej doručenia a prijať
opatrenia na jej oznámenie. Kratšiu lehotu ako túto môže ustanoviť zákon a dlhšiu lehotu.
Poskytovateľ služby je povinný svoje stanovisko k zamietnutiu reklamácie odôvodniť.
Poskytovateľ služby je povinný uchovávať záznam o reklamácii a kópiu odpovede päť rokov a
na požiadanie ju predložiť kontrolným orgánom.
V prípade zamietnutia reklamácie je Poskytovateľ služby povinný písomne informovať
Užívateľa Služby o tom, ktorý orgán alebo zmierovací orgán môže začať konanie o jeho
reklamácii - podľa jej povahy. Informácie musia obsahovať aj sídlo, telefónne a internetové
kontaktné údaje a poštovú adresu príslušného orgánu a zmierovacej komisie podľa miesta
bydliska alebo bydliska užívateľa Služby. Informácie musia zahŕňať aj to, či spoločnosť
využíva postup zmierovacej komisie na urovnanie spotrebiteľského sporu.
Ak ani po prešetrení sťažnosti nie je spokojný s obsahom odpovede Poskytovateľa služby, má
Užívateľ služby právo obrátiť sa so svojou sťažnosťou na túto územne príslušnú Zmierovaciu
komisiu:
Podmienkou začatia konania zmierovacieho orgánu je, aby sa používateľ Služby pokúsil
urovnať spor priamo s dotknutou spoločnosťou. Postup zmierovacej komisie sa začína na
žiadosť užívateľa Služby. Ak sa konanie začne, použijú sa ustanovenia Občianskeho zákonníka
o plynutí premlčacej doby. Úlohou zmierovacej rady je pokúsiť sa dosiahnuť dohodu medzi
stranami za účelom urovnania spotrebiteľského sporu a v prípade neúspešnosti rozhoduje vo
veci tak, aby bola zabezpečená jednoduchá, rýchla, efektívna a nákladovo úsporné
presadzovanie práv spotrebiteľov. Na žiadosť užívateľa služby alebo podniku poskytuje
zmierovací orgán poradenstvo o právach a povinnostiach spotrebiteľa.
Ak ani po prešetrení sťažnosti nie je spokojný s obsahom odpovede Poskytovateľa služby, má
Užívateľ služby právo obrátiť sa so svojou sťažnosťou na túto územne príslušnú Zmierovaciu
komisiu:
Kontakt na zmierovacie orgány:
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Baranya
Adresa: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Poštová adresa: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefónne číslo: (72) 507-154 Číslo faxu: (72) 507-152
Prezident: Dr. József Bodnár E-mailová adresa: kerelem@baranyabekeltetes.hu,
info@baranyabekeltetes.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Bács-Kiskun
Adresa: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefónne číslo: (76) 501-525, (76) 501-532 Číslo faxu: (76) 501-538 Riaditeľ: Dr. Zsuzsanna
Horváth
E-mailová adresa: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Békés
Adresa: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefónne číslo: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Číslo faxu: (66) 324-976 Riaditeľ: Dr. László
Bagdi
E-mailová adresa: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Borsod-Abaúj-Zemplén
Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefónne číslo: (46) 501-091, 501-870 Číslo faxu: (46) 501-099
Prezident: Dr. Tulipán Péter E-mailová adresa: bekeltetes@bokik.hu
Zmierovacia rada v Budapešti
Adresa: 1016 Budapešť, Krisztina krt. 99.
Telefónne číslo: (1) 488-2131 Číslo faxu: (1) 488-2186 Riaditeľ: Dr. György Baranovszky
E-mailová adresa: bekelteto.testulet@bkik.hu
Zmierovacia rada samospávneho kraja Csongrád
Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefónne číslo: (62) 554-250/externá 118 Číslo faxu: (62) 426-149 Riaditeľ: Dr.Károly
Horváth
E-mailová adresa: info@csmkik.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Fejér
Adresa: Hosszúséta tér 4-6, 8000 Székesfehérvár.
Telefónne číslo: (22) 510-310 Číslo faxu: (22) 510-312 Riaditeľ: Dr. József Vári Kovács
E-mailová adresa: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Győr-Moson-Sopron
Adresa: Szent István út 10/a, 9021 Győr.
Telefónne číslo: (96) 520-202; 520-217 Číslo faxu: (96) 520-218 Riaditeľ: László Horváth
E-mailová adresa: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Hajdú-Bihar
Adresa: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Korešpondenčná adresa: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefón: 06-52-500-710, 06-52-500-745 Fax: 06-52-500-720 Riaditeľ: Dr. Zsolt Hajnal
E-mailová adresa: bekelteto@hbkik.hu
Zmierovacia rada okresu Heves
Adresa: Faiskola út 15, 3300 Eger.
Korešpondenčná adresa: 3301 Eger, Pf. 440. Telefónne číslo: (36) 416-660/ext. 105 Číslo
faxu: (36) 323-615
Prezident: Dr. Csaba Gordos E-mailová adresa: bekeltetes@hkik.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Jász-Nagykun-Szolnok
Adresa: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefónne číslo: (56) 510-610 Číslo faxu: (56) 370-005 Riaditeľ: Dr. Lajkóné dr. Smej sa Judith
E-mailová adresa: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Zmierovacia rada samospávneho kraja Komárom-Esztergom
Adresa: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefónne číslo: (34) 513-010 Číslo faxu: (34) 316-259 Riaditeľ: Dr. György Rozsnyói
E-mailová adresa: bekeltetes@kemkik.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Nógrád
Adresa: Alkotmány út 9/a, 3100 Salgótarján
Telefónne číslo: (32) 520-860 Číslo faxu: (32) 520-862 Prezident: Dr. Erik Pongó E-mailová
adresa: nkik@nkik.hu
Adresa zmierovacieho výboru Peštianskej župy: 1119 Budapešť, Etele út 59-61. II. poschodie
240.
Telefónne číslo: 06-1-269-0703 Číslo faxu: 06-1-269-0703 Riaditeľ: dr. Károly Csanádi
E-mailová adresa: pmbekelteto@pmkik.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Somogy
Adresa: Anna utca 6, 7400 Kaposvár.
Telefónne číslo: (82) 501-000 Číslo faxu: (82) 501-046 Riaditeľ: Dr. Ferenc Novák
E-mailová adresa: skik@skik.hu
Zmierovacia rada samosprávneho Szabolcs-Szatmár-Bereg
Adresa: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefónne číslo: (42) 311-544, (42) 420-180 Číslo faxu: (42) 420-180 Riaditeľ: Dr. Görömbeiné
Katalin Balmaz
E-mailová adresa: bekelteto@szabkam.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Tolna
Adresa: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefónne číslo: (74) 411-661
Číslo faxu: (74) 411-456 Riaditeľ: Dr. Ferenc Gáll E-mailová adresa: kamara@tmkik.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Vass
Adresa: Honvéd tér 2, 9700 Szombathely.
Telefónne číslo: (94) 312-356 Číslo faxu: (94) 316-936 Riaditeľ: Dr. Zoltán Kövesdi
E-mailová adresa: vmkik@vmkik.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Veszprém
Adresa: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefónne číslo: (88) 814-111 Číslo faxu: (88) 412-150 Riaditeľ: Dr. Csaba Vasvári
E-mailová adresa: info@bekeltetesveszprem.hu
Zmierovacia rada samosprávneho kraja Zala
Adresa: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefónne číslo: (92) 550-513
Číslo faxu: (92) 550-525 Riaditeľ: Dr. Sándor Molnár
E-mailová adresa: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
Podmienkou začatia konania zmierovacieho orgánu je, aby sa používateľ Služby pokúsil
urovnať spor priamo s dotknutou spoločnosťou. Postup zmierovacej komisie sa začína na
žiadosť užívateľa Služby. Ak sa konanie začne, použijú sa ustanovenia Občianskeho zákonníka
o plynutí premlčacej doby. Úlohou zmierovacej rady je pokúsiť sa dosiahnuť dohodu medzi
stranami za účelom urovnania spotrebiteľského sporu a v prípade neúspešnosti rozhoduje vo
veci tak, aby bola zabezpečená jednoduchá, rýchla, efektívna a nákladovo úsporné
presadzovanie práv spotrebiteľov. Na žiadosť užívateľa služby alebo podniku poskytuje
zmierovací orgán poradenstvo o právach spotrebiteľa a povinnostiach spotrebiteľa.
Zákonodarca zaväzuje podniky k spolupráci počas konania pred zmierovacou radou, čo
zahŕňa dve povinnosti. Na jednej strane majú podnikatelia povinnosť zaslať odpoveď na
pozvanie zmierovacej rady, ako aj povinnosť dostaviť sa pred zmierovaciu komisiu
(„zabezpečiť účasť osoby oprávnenej na uzavretie zmieru na pojednávaní“) V prípade, že
sídlo alebo priestory spoločnosti nie sú zapísané v obvode komory, ktorá prevádzkuje
územne príslušný zmierovací výbor, povinnosť spoločnosti spolupracovať sa rozširuje na
možnosť uzatvorenia písomnej dohody podľa potrieb spotrebiteľa. Viac informácií o
zmierovacích radách je dostupných tu: http://www.bekeltetes.hu
Zákonodarcom pre podniky je CLV z roku 1997 o ochrane spotrebiteľa. tv (SOI). 29. V § 11 je
obligatórne predpísaná súčinnosť v konaní pred zmierovacím orgánom, ktorá zahŕňa dve
povinnosti. Na jednej strane povinnosť podnikateľov zaslať odpoveď na výzvu zmierovacieho
orgánu (v tomto rámci sú povinní zaslať odpoveď zmierovaciemu orgánu v zákonom
stanovenom obsahu a lehote) a s výnimkou o aplikácii platformy riešenia sporov online v
súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady 524/2013/EÚ povinnosť dostaviť sa pred
zmierovací orgán (zabezpečiť účasť osoby oprávnenej na uzavretie zmieru na pojednávaní) .
Ak sídlo alebo sídlo spoločnosti nie je zapísané v obvode komory, ktorá prevádzkuje územne
príslušný zmierovací orgán, povinnosť spoločnosti spolupracovať sa rozširuje na možnosť
uzatvorenia písomnej zmluvy, ktorá vyhovuje potrebám spotrebiteľa. Pozor teda SOI. na
základe povinnosti súčinnosti uloženej podnikateľom v konaní zmierovacej rady možno
konštatovať, že existuje zákonné ustanovenie vyžadujúce alternatívne riešenie sporov, ktoré
je pre podnikateľov povinné.
Súdne konanie. Zákazník je oprávnený uplatniť svoj nárok zo spotrebiteľského sporu na súde
v občianskoprávnom konaní v zmysle zákona V z roku 2013 Občianskeho zákonníka a zákona
CXXX z roku 2016 Občianskeho súdneho poriadku. podľa ustanovení zákona.
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady 524/2013/EÚ o online riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení nariadenia 2006/2004/ES a smernice 2009/22/ES (smernica o
riešení spotrebiteľských sporov online), ktoré je na úrovni EÚ platforma riešenia sporov
online) OVR, ill: ADR/ODR: Alternative and Online Dispute Resolution), ktorá je dostupná
od 15.2.2016.
Využívanie platformy riešenia sporov online si vyžaduje registráciu v systéme Európskej
komisie a po prihlásení môže spotrebiteľ podať sťažnosť prostredníctvom webovej
stránky, ak sa mu nepodarilo vyriešiť svoj právny spor priamo so spoločnosťou. Webová
stránka platformy riešenia sporov online: http://ec.europa.eu/odr
Platformu riešenia sporov online vytvorila Európska únia pre spotrebiteľov, ktorí chcú podať
sťažnosť na tovar alebo služby, ktoré si zakúpili online, a chcú požiadať neutrálnu tretiu
stranu (orgán na riešenie sporov), aby sťažnosť vybavila podľa vlastného uváženia. na
riešenie ich príslušných sporov mimo súdneho konania .
Po podaní sťažnosti ju platforma riešenia sporov online okamžite postúpi protistrane. Potom
sa zainteresované strany musia dohodnúť na fóre alternatívneho riešenia sporov, ktoré bude
v konečnom dôsledku riešiť záležitosť medzi nimi. Platforma informuje strany o fórach, ktoré
môžu konať v ich prípade. Hneď ako dôjde k dohode na fóre na riešenie sporov, online
platforma odošle sťažnosť tam. V Maďarsku má od 11. septembra 2015 výlučnú právomoc
rozhodovať o cezhraničných právnych sporoch Zmierovací výbor v Budapešti. Ak teda strany
dosiahnu dohodu na maďarskom fóre, bude vo všetkých prípadoch príslušný Zmierovací
výbor v Budapešti. Zároveň neexistuje žiadna prekážka, aby sa strany dohodli na fóre iného
členského štátu EÚ, v takom prípade by malo vo veci konať fórum tejto krajiny.
V Maďarsku plní úlohy kontaktného miesta riešenia sporov online aj Zmierovací výbor v
Budapešti (1016 Budapest, Krisztina krt. 99.), na základe ktorého pomáha stranám v
otázkach súvisiacich s postupom.
Spotrebiteľ svojou účasťou v konaní riešenia sporov online nestráca právo využiť iné právne
prostriedky na uplatnenie svojho nároku v prípade neúspešného konania. Okamžite si
môžete zvoliť aj právnu cestu, ktorú môžete začať žalobou podanou na súd. O týchto
možnostiach budú spotrebiteľa na požiadanie informovať kontaktné miesta riešenia sporov
online.
Autorské práva
Poskytovateľ služby si vyhradzuje všetky práva na všetky prvky svojej služby, jej názvy
domén, názvy sekundárnych domén, ktoré sú s nimi vytvorené, ako aj svoje internetové
reklamné plochy. Je zakázané upravovať alebo spätne analyzovať obsah webovej stránky
www.rosegarden.hu alebo jej určitých častí; nečestným spôsobom zavádzať užívateľské ID a
heslá; používanie akejkoľvek aplikácie, ktorá môže byť použitá na úpravu alebo indexovanie
webovej stránky www.rosegarden.hu alebo akejkoľvek jej časti. Akýkoľvek obsah –
spomenutý a podrobne popísaný vyššie – je možné prijímať len s písomným súhlasom
Poskytovateľa služby, a v tomto prípade iba s odkazom na danú webovú stránku. Používateľ
berie na vedomie, že poskytovateľ služby má nárok na sankciu v prípade použitia bez
licencie. Výška pokuty je 10 000 HUF brutto za obrázok a 15 000 HUF brutto za vetu
Používateľ berie na vedomie, že táto klauzula o sankciách nie je prehnaná a prehliada
stránku s ohľadom na túto skutočnosť. V prípade porušenia autorských práv Poskytovateľ
služby uplatňuje notárske osvedčenie, ktorého výšku účtuje aj porušovateľovi.